Rss

Monday, June 13, 2011

?Bila boleh balik?

Fikirkan ayah dan ibu, ternyata kau takkan tersesat. InsyaAllah. amin.

Akal : Haish..Bila boleh balik kampung nih?

 Hati : Sabar dulu brader.

Akal : Nak sabar sampai bila?
 
Hati : Tunggulah kau habis shortcourse dulu. Alah 20hb kan dah final. Sabar jelaa..
 
Akal : Aku dah tak boleh duduk sini dah. Nak belajar pun aku malas, aku rasa macam tak ada mood jer nih.
 
Hati : Kau jangan buat macam 2 sayang, sabar itu sebahagian dari iman. Kau kena fikir, berapa yang kau bayar untuk buat shortcourse ni, rumah sewa kau dah habis berapa dah. Makan minum kau lagi.Kau kena fikir semua ni.
 
Akal : Aku memang fikir, tapi dah memang aku tak ada mood sangat neh. Aku fikir nak extend jer daripada UiTM ni, amacam?
 
Hati : Haish!kau tak boleh buat macam tuh. Kau cakap kau nak jadi kaya kan? Haa!cuba fikir lagi sekali, baik kau habiskan degree ni elok-elok. Then bila kau dah habiskan degree, gaji kau lagi tinggi dari diploma tau x.
 
Akal : Yea tak yea jugak kn. Hehehe. Ramai yang nasihat suruh aku belajar dulu, kerja kemudian. Ada jugak yang suruh aku berdoa,solat hajat, bace Quran or Yasin. Dan macam-macam lagilah.
 
Hati : Itu lagi bagus, bila kau ingat Allah. Allah pun akan ingat kt kau. Teruskan berusaha!Chaiyok!Tapi kau kena faham, kau belajar untuk self efficient. Dan cari ilmu biar seimbang antara dunia dan akhirat. Alhamdulillah.
 
Akal : InsyaAllah aku akan buat semua itu.
 
Hati : Sama-sama kita berusaha. InsyaAllah. Amin.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...